Jsem poutníkem svého života a své cesty si volím sám. Vše Bohu náleží.

I am a traveller of my life and I choose my ways myself. All belongs to God.

sobota 14. ledna 2017

Na zámku

Asi je trochu ostuda, že jsem za celý život nebyla na zámku v Mníšku pod Brdy. Navíc už tolik let bydlím kousek odtud.
Je to tam tak pěkné! Portréty chrtů a koní a malované zdi. Mezi cínovými talíři jeden celý popsaný hebrejštinou. Piknikový nočník (pro dospělé) v koženém obalu i s pokličkou. Intarzovaný nábytek a střídmá kachlová kamna. Opravdu útulné místnosti. Dětský pokoj s hračkami a báječným nábytkem. Výšivky a korálkové ozdoby. Hostinský pokoj pro matku s novorozencem i s neuvěřitelnou křestní zavinovačkou.
Bohužel se tam uvnitř nesmí fotit. Vůbec nejvíc by se mi líbilo, kdyby mě nechali všechno si prolézt a nafotit detaily, neobvyklé vzory koberců a ptáčků na zdech a tepané klícky a takové věci. Barokní komody zná každý, mě možná i víc zajímají ty na první pohled nepostřehnuté podrobnosti.








2 komentáře: