Jsem poutníkem svého života a své cesty si volím sám. Vše Bohu náleží.

I am a traveller of my life and I choose my ways myself. All belongs to God.

neděle 7. ledna 2018

Rastrový trojportrét.

Něco, co bych od umělce z 16. století nečekala. Obraz tvoří dřevěná podložka s vydlabanými žlábky, na jejichž bocích jsou namalovány portréty císařů Ferdinanda, Maxmiliána a Rudolfa. Záleží na tom, z jakého úhlu se zrovna díváte. Autor, Paulus Roy, údajně v rudolfinské době pobýval přímo na
císařském dvoře v Praze.






























Lepší vyobrazení jsem nikde nenašla a pro množství bdělých výhružných hlídačů jsem foťák raděj ani nevyndala z tašky.
Návštěva Obrazárny Pražského hradu byl improvizovaný náhradní cíl; původně jsme se vydali do Konírny na české impresionisty, ovšem tři dny před koncem výstavy se fronta jen ke kase jevila nesnesitelná. Nikdy se nepoučím asi, výstava trvala dost dlouho, aby na ni člověk šel v klidu.

Šaškárna kolem kontrol: "Máte s sebou zbraně, výbušniny nebo drony?" Odpovídám, že kdybych měla, určitě to nepřiznám. A kromě dronu jsem v kabelce mohla mít kilo semtexu nebo bambitku, to už se nikdo nepodíval. Formalita určená ke strašení lidí. Fujtajbl.
Mimochodem, rodinné vstupné na Hrad je 700 korun. Kdo si tam dnes s dětmi v neděli odpoledne jen tak zajde, aby jim ukázal, co by měly znát?
































3 komentáře:

  1. Mám s kontrolou úplně stejnou zkušenost. Jeden by pronesl i slona, kdyby se mu vešel do kabelky :-) Trapárna největší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by je vzal čert už v prvním kole...

      Vymazat
    2. Mně bude úplně stačit, když ve finále prostě vypadnou. Je to ostuda ve všech směrech.

      Vymazat